понеділок, 24 липня 2017 р.

Щастя прийшло!

Закінчується липень і нарешті я мав змогу викачати перший мед у цьому сезоні. Це справжня радість, бо минулий сезон виявився справжнім ударом по гордості, впевненості і фінансах.
Сезон 2016 року розпочався з ранньої весни у Карпатах. Бджоли швидко розвивалися і я навіть встиг викачати 15 л майського чорничного меду. А потім був сніг у травні, дощовий червень і холодний липень, коли середньодобова температура коливалася в межах +7…+16°С. Треба сказати, що квіти виділяють мед при температурі не нижче +14°С. Таким чином, хоч Карпати, як завжди, буяли квітами, бджоли не мали звідки взяти меду. У серпні значно потепліло і бджоли собі на зиму наносили достатньо меду. «Їхній мед» я звичайно не відкачую, а залишаю їм на зиму. Таким чином минулого року від пасіки були одні видатки… Тому і не хотілося нічого писати.
Холодна і дощова весна 2017 року ніяк не хотіла закінчуватися і лише в перших числах червня у Карпатах значно потеплішало. А з теплом народилася і надія, що цього року зможу і сам поласувати, і друзів пригостити пахучим квітковим медом!
Разом з цим мені сяйнула чудова ідея вести щоденник погоди, в якому я старанно записую мінімальну і максимальну денну температуру, хмарність та опади. Так от, станом на 24 липня від 1 червня ясних сонячних днів було всього 13 днів з 54, решта 41 день - хмарні, з них 18 днів падав дощ. Мінімальна середньодобова температура становила 10,3°С, а максимальна середньодобова – 20,8°С. Кожен пасічник скаже, що за таких погодних умов очікувати на добрий медозбір не варто.
Скільки меду можна буде викачати у цьому сезоні? Я не можу спрогнозувати. Все залежить від погоди. Якщо серпень і вересень буде теплим, то бджоли зберуть багато цілющого меду з іван-чаю як для мене, так і для себе на зиму. Тому ціна на гірський мед не знизиться, а при погіршенні погоди може навіть зрости. І все ж надіюся на добру погоду, бо краще мати більше меду, ніж вищу ціну :)

Немає коментарів:

Дописати коментар